22.11.2024

“ხანგრძლივად იავადმყოფა, ამას დაერთო ის, რომ მეუღლეც ავად გაუხდა, ჩაწოლილია…” – როგორ იხსენებენ მამუკა ლორიას და მსახიობის ცნობილ ოჯახს მეგობრები

27 იან­ვარს კი­ნო­სა და თე­ატ­რის მსა­ხი­ო­ბი მა­მუ­კა ლო­რია 65 წლის ასაკ­ში გარ­და­იც­ვა­ლა. ეს ინ­ფორ­მა­ცია რუს­თა­ვე­ლის თე­ატრმა გა­ავ­რცე­ლა, ვი­ნა­ი­დან ის ამ თე­ატ­რის მსა­ხი­ო­ბი იყო.

მა­მუ­კა ლო­რია ცნო­ბი­ლი კი­ნომ­სა­ხი­ო­ბის, აბე­სა­ლომ ლო­რი­ას ვაჟი გახ­ლდათ, რო­მელ­მაც მა­მის გზა წარ­მა­ტე­ბუ­ლად გა­აგ­რძე­ლა. შოთა რუს­თა­ვე­ლის სა­ხე­ლო­ბის თე­ატ­რა­ლუ­რი ინ­სტი­ტუ­ტის სამ­სა­ხი­ო­ბო ფა­კულ­ტე­ტის დამ­თავ­რე­ბის შემ­დეგ ის მო­ზარ­დმა­ყუ­რე­ბელ­თა თე­ატ­რის მსა­ხი­ო­ბი გახ­და, სა­დაც არა­ერ­თი სა­უ­კე­თე­სო როლი შექ­მნა და სა­ზო­გა­დო­ე­ბის­თვის ცნო­ბი­ლი სწო­რედ იმ პე­რი­ოდ­ში გახ­და. თუმ­ცა 1985 წელს შოთა რუს­თა­ვე­ლის სა­ხე­ლო­ბის სა­ხელ­მწი­ფო დრა­მა­ტულ თე­ატრს შე­უ­ერ­თდა და ბოლო წუ­თამ­დე ამ თე­ატ­რის მსა­ხი­ო­ბი იყო.

გარ­და იმი­სა, რომ თე­ატ­რის სცე­ნა­ზე მა­მუ­კა ლო­რი­ას არა­ერ­თი როლი აქვს გან­სა­ხი­ე­რე­ბუ­ლი, გა­და­ღე­ბუ­ლია ფილ­მებ­სა და ტე­ლე­სე­რი­ა­ლებ­შიც. მი­ღე­ბუ­ლი აქვს რუს­თა­ვის სა­ერ­თა­შო­რი­სო თე­ატ­რა­ლუ­რი ფეს­ტი­ვა­ლის ჯილ­დო – „ოქ­როს ნი­ღა­ბი“ სპექ­ტაკ­ლის­თვის „მაკ­ბე­ტი“.

დი­მიტ­რი ღვთი­სი­აშ­ვი­ლი, მო­ზარ­დმა­ყუ­რე­ბელ­თა თე­ატ­რის რე­ჟი­სო­რი:

„მა­მუ­კა ლო­რი­ას გარ­დაც­ვა­ლე­ბა სამ­წუ­ხა­რო ამ­ბა­ვია. მის­თვი­საც პი­რა­და­დაც მით­ქვამს, რომ ალ­ბათ მის ცხოვ­რე­ბა­ში შე­მოქ­მე­დე­ბი­თად, სა­უ­კე­თე­სო ის წლე­ბი იყო, როცა მო­ზარ­დმა­ყუ­რე­ბელ­თა თე­ატ­რში ერ­თმა­ნე­თის მი­ყო­ლე­ბით არა­ერ­თი სა­ინ­ტე­რე­სო სახე შექ­მნა ბა­ტო­ნი შალ­ვა გა­წე­რე­ლი­ას და ქე­თე­ვან ხარ­ში­ლა­ძის სპექ­ტაკ­ლებ­ში. სწო­რედ მა­შინ, იმ სპექ­ტაკ­ლე­ბი­დან სა­ოც­რად პო­პუ­ლა­რუ­ლი გახ­და.

იმ დროს იყო ასე­თი ცნო­ბი­ლი სპექ­ტაკ­ლი „შე­ა­ჩე­რეთ მა­ლა­ხო­ვი“ (აგ­რა­როვ­სკის პი­ე­სა), რო­მე­ლიც ქე­თე­ვან ხარ­ში­ლა­ძემ დად­გა, მა­მუ­კა მა­ლა­ხოვს თა­მა­შობ­და. იმ­დე­ნად პო­პუ­ლა­რუ­ლი წარ­მოდ­გე­ნა გახ­და, რომ სა­ღა­მოს 8 სა­ათ­ზე სპე­ცი­ა­ლუ­რად მშობ­ლე­ბის­თვის და მას­წავ­ლებ­ლე­ბის­თვის ინიშ­ნე­ბო­და, სა­დაც შემ­დეგ მი­დი­ო­და მისი გან­ხილ­ვა. მა­მუ­კა სკო­ლის მოს­წავ­ლეს თა­მა­შობ­და, ჟურ­ნა­ლის­ტის როლ­ში ოთარ ბა­ღა­თუ­რია გახ­ლდათ, ფსი­ქო­ლო­გის – რეზო თა­ვარ­თქი­ლა­ძე. სპექ­ტაკლში სა­ინ­ტე­რე­სო ჭრილ­ში იყო ნაჩ­ვე­ნე­ბი გარ­და­ტე­ხის პე­რი­ოდ­ში მყო­ფი ახალ­გაზ­რა კა­ცის პრობ­ლე­მე­ბი. მა­მუ­კა იქ შე­უ­და­რე­ბე­ლი იყო. სპექ­ტაკ­ლის შემ­დეგ ხვდე­ბოდ­ნენ, ავ­ტოგ­რაფს სთხოვ­დნენ, მად­ლო­ბას უხ­დიდ­ნენ… ნამ­დვი­ლი გმი­რი იყო.

შემ­დეგ შალ­ვა გა­წე­რე­ლი­ას ერთ-ერთ სა­უ­კე­თე­სო სპე­ტაკლში „ირი­ნეს ბედ­ნი­ე­რე­ბა­ში“ ითა­მა­შა. იქ მა­მუ­კა ვიქ­ტო­რი იყო. ამ სპექ­ტაკ­ლით რო­გორც სა­ქარ­თვე­ლო, ასე­ვე ყო­ფი­ლი პოსტსაბ­ჭო­თა სივ­რცე დიდი წარ­მა­ტე­ბით მო­ი­ა­რა… ასე­ვე მახ­სენ­დე­ბა სპექ­ტაკ­ლი „დი­ნო­ზავ­რებს გა­უ­მარ­ჯოს“, იქ მა­მუ­კა ბელა ჯა­ფა­რი­ძეს­თან ერ­თად თა­მა­შობ­და და მგო­ნი, მო­ზარ­დმა­ყუ­რე­ბელ­თა თე­ატ­რში ეს მისი ბოლო წარ­მოდ­გე­ნა იყო. შემ­დეგ რუს­თა­ვე­ლის თე­ატ­რში გა­და­ვი­და.

მი­უ­ხე­და­ვად იმი­სა, რომ იქ არა­ერ­თი ძა­ლი­ან სა­ინ­ტე­რე­სო ეპი­ზო­დი შექ­მნა, ისე­თი სა­ო­ცა­რი აღ­მაფ­რე­ნა, რაც ად­რე­უ­ლი წლე­ბის „მო­ზარ­დში“ ჰქონ­და, სამ­წუ­ხა­როდ, შემ­დეგ შე­მოქ­მე­დე­ბით ცხოვ­რე­ბა­ში არ ჰქო­ნია. ის პე­რი­ო­დი მის ცხოვ­რე­ბა­ში რომ არ­სე­ბობ­და, კი­დევ მე­ტად ამ­ტკი­ცებს იმას, რომ მა­მუ­კას სა­ხით ძა­ლი­ან მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნი არ­ტის­ტუ­ლი ძალა გა­მო­აკ­ლდა რო­გორც ქარ­თულ თე­ატრს, ასე­ვე ქარ­თულ კი­ნე­მა­ტოგ­რაფს.

ის ასე­ვე არა­ერთ ფილმშია გა­და­ღე­ბუ­ლი და ძა­ლი­ან სა­ხი­ე­რი იყო მისი ეპი­ზო­დე­ბი კი­ნო­შე­მოქ­მე­დე­ბა­ში. და­სა­ნა­ნია მა­მუ­კას გარ­დაც­ვა­ლე­ბა.

მა­მუ­კა და მისი და, რუ­სი­კო იყ­ვნენ შე­სა­ნიშ­ნა­ვი მა­მის, აბე­სა­ლომ ლო­რი­ას პრო­ფე­სი­ის გამ­გრძე­ლებ­ლე­ბი. რუ­სუ­და­ნიც მო­ზარ­დმა­ყუ­რე­ბელ­თა თე­ატ­რის მსა­ხი­ო­ბი იყო, რო­მე­ლიც ახ­მე­ტე­ლის თე­ატ­რში გა­და­ვი­და. სამ­წუ­ხა­როდ ისე მოხ­და, რომ ამ ქვეყ­ნი­დან ორი­ვე წა­ვი­და. ეს ორ­მა­გად სა­წყე­ნია, რომ ასე დას­რულ­და ლო­რი­ე­ბის სამ­სა­ხი­ო­ბო ოჯა­ხის ძა­ლი­ან მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნი და­ნა­ტო­ვა­რი ქარ­თუ­ლი კულ­ტუ­რის­თვის“.

ნა­თე­ლა პა­ა­ტაშ­ვი­ლი-გი­ორ­გა­ძე, მო­ზარ­დმა­ყუ­რე­ბელ­თა თე­ატ­რის მსა­ხი­ო­ბი:

„მა­მუ­კას წას­ვლამ გული უზო­მოდ დამ­წყვი­ტა. ის მძი­მე ავად­მყო­ფო­ბის შემ­დეგ გარ­და­იც­ვა­ლა… მისი დაც ჩვე­ნი თე­ატ­რის მსა­ხი­ო­ბი იყო, მა­მუ­კა­ზე უმ­ცრო­სი. 5-6 წლის წინ ჯერ მის­მა ამ ქვეყ­ნი­დან წას­ვლამ დამ­წყვი­ტა გული. არაჩ­ვე­უ­ლებ­რი­ვი ადა­მი­ა­ნი და მსა­ხი­ო­ბი იყო ორი­ვე, სა­მა­გა­ლი­თო­ე­ბი იყ­ვნენ.

მა­მუ­კა გარ­და იმი­სა, რომ ჩემი სას­ცე­ნო პარტნი­ო­რი იყო, მე­გო­ბა­რიც, „ბი­ჭუ­ნა და კარლ­სონ­ში“ მე ბი­ჭუ­ნას ვთა­მა­შობ­დი, ის ჩემი ძმა იყო. ხელ­ში ამი­ტა­ცებ­და და მატ­რი­ა­ლებ­და… 5-6 სპექ­ტაკლში ერ­თად გვაქვს ნა­თა­მა­შე­ბი… მა­მუ­კას ბევ­რი მთა­ვა­რი როლი ჰქონ­და იმი­ტომ, რომ ყვე­ლა რე­ჟი­სორს უნ­დო­და მისი სპექ­ტაკლში და­კა­ვე­ბა. იუ­მო­რით სავ­სე, უპა­ტი­ოს­ნე­სი, უფა­ქი­ზე­სი და უნი­ჭი­ე­რე­სი ადა­მი­ა­ნი იყო. ის არა მარ­ტო ჩემი, ჩვე­ნი ოჯა­ხის ახლო მე­გო­ბა­რი იყო, რად­გა­ნაც ჩემი მე­უღ­ლეც მო­ზარ­დმა­ყუ­რე­ბელ­თა თე­ატ­რის მსა­ხი­ო­ბი გახ­ლდათ. ოჯახ­ში ხში­რად გვსტუმ­რობ­და. ერ­თად დავ­დი­ო­დით სპექ­ტაკ­ლე­ბის სა­ნა­ხა­ვად. სა­ნამ თა­ვის ოჯახს შექ­მნი­და, ჩვე­ნი შვი­ლის გა­სე­ირ­ნე­ბა უყ­ვარ­და ხოლ­მე… მისი მამა აბე­სა­ლომ ლო­რი­აც არაჩ­ვე­უ­ლებ­რი­ვი მსა­ხი­ო­ბი იყო და ძა­ლი­ან საყ­ვა­რე­ლი ადა­მი­ა­ნი. მათ­თან სტუმ­რო­ბაც კარ­გად მახ­სოვს…

რა გი­თხრათ, გული ძა­ლი­ან მწყდე­ბა“..

ქეთი ბურ­ჯა­ნა­ძე, მა­მუ­კა ლო­რი­ას მე­გო­ბა­რი:

– პირ­ვე­ლი კლა­სი­დან ერ­თად ვი­ყა­ვით, 51-ე სკო­ლა და­ვამ­თავ­რეთ, იქვე ვცხოვ­რობ­დით და ჩვე­ნი ოჯა­ხე­ბიც მე­გობ­რობ­დნენ. ძა­ლი­ან კარ­გი მე­გო­ბა­რი იყო, ბევ­რი ანეკ­დო­ტი იცო­და, სულ ჩვენს კარგ გან­წყო­ბა­ზე ზრუ­ნავ­და, ბევ­რს გვა­ცი­ნებ­და, ვცეკ­ვავ­დით, ვმღე­რო­დით, ვმხი­ა­რუ­ლობ­დით… რო­დე­საც მე­გობ­რე­ბი მას ვსტუმ­რობ­დით, ის პე­რი­ო­დი კარგ მო­გო­ნე­ბად მაქვს. ასე რომ, მას­თან ოჯახ­ში მის­ვლა ყო­ველ­თვის სა­სი­ა­მოვ­ნო იყო, ბა­ტონ აბე­სა­ლომ­თა­ნაც სულ მსა­ხი­ო­ბე­ბი იკ­რი­ბე­ბოდ­ნენ… აბე­სა­ლომ ბი­ძია ყო­ველ­თვის თბი­ლად გვმას­პინ­ძლობ­და, უხა­რო­და ჩვე­ნი მის­ვლა. მა­მუ­კას ასე უდ­რო­ოდ წას­ვლამ გული ძა­ლი­ან დამ­წყვი­ტა.

– ავად­მყო­ფობ­და?

– კი, მას ღვიძ­ლის სიმ­სივ­ნე ჰქო­და და ეს არის მისი გარ­დაც­ვა­ლე­ბის მი­ზე­ზიც. ხან­გრძლი­ვად ია­ვად­მყო­ფა, ამას და­ერ­თო ის, რომ მე­უღ­ლეც ავად გა­უხ­და ისე, რომ ჩა­წო­ლი­ლია…

მა­მუ­კას ჰყავს ქა­ლიშ­ვი­ლი და ვაჟი, ქა­ლიშ­ვი­ლი გა­თხო­ვი­ლია. ბიჭი არ არის და­ქორ­წი­ნე­ბუ­ლი. შვი­ლე­ბი სამ­სა­ხი­ო­ბო გზას არ გაჰ­ყო­ლი­ან.

– ბოლო წლებ­ში გულ­და­წყვე­ტი­ლი ხომ არ იყო, თე­ატ­რში მთა­ვა­რი რო­ლე­ბი რომ არ ჰქონ­და?

– ეგ არ ვიცი… ფაქ­ტია, რომ უნი­ჭი­ე­რე­სი მსა­ხი­ო­ბი იყო, მო­ზარ­დმა­ყუ­რე­ბელ­თა თე­ატ­რში სა­ო­ცა­რი რო­ლე­ბი შექ­მნა, რუს­თა­ველ­ში – ნაკ­ლე­ბად ჰქონ­და მთა­ვა­რი რო­ლე­ბი… სა­ერ­თოდ, წი­ნა­აღ­მდე­გი ვი­ყა­ვი, რომ „მო­ზარ­დი­დან“ იქ გა­და­ვი­და. „მო­ზარ­დში“ ძა­ლი­ან კარგ რო­ლებს აძ­ლევ­დნენ. მისი შე­სა­ნიშ­ნა­ვი ნა­მუ­შევ­რე­ბი ჯერ კი­დევ თე­ატ­რა­ლურ ინ­სტი­ტუ­ტში მაქვს ნა­ნა­ხი, სულ დავ­დი­ო­დი მის სპექ­ტაკ­ლებ­ზე. ვფიქ­რობ, „მო­ზარ­დში“ რომ დარ­ჩე­ნი­ლი­ყო, მეტ კარგ სა­ხეს შექ­მნი­და. მაგ­რამ ეს ყვე­ლა­ფე­რი მისი არ­ჩე­ვა­ნი იყო.

– ბავ­შვო­ბა­ში ოც­ნე­ბობ­და მსა­ხი­ო­ბო­ბა­ზე?

– არ მახ­სოვს, მაგ­რამ ყო­ველ­თვის კარ­გად გა­მოს­დი­ო­და, როცა ვი­ღა­ცას აჯავ­რებ­და, ზუსტ პა­რო­დი­ას გა­ა­კე­თებ­და. ერთხე­ლაც გვი­თხრა, რომ „სამ­სა­ხი­ო­ბო­ზე“ უნდა ჩა­ვა­ბა­როო და ჩა­ა­ბა­რა…

ჩვენს კლასს ძა­ლი­ან ახლო მე­გო­ბა­რი და კარ­გი ადა­მი­ა­ნი გა­მო­აკ­ლდა. ძა­ლი­ან ვწუხ­ვარ.

Webgazeti.ge უსამძიმრებს მთელ სა­ქარ­თვე­ლოს მსა­ხი­ო­ბის გარ­დაც­ვა­ლე­ბას და ოჯახს თა­ნაგ­რძნო­ბას უცხა­დებს.

წყარო: Ambebi.ge

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

უახლესი სტატიები

თაობა Z და სამუშაო კულტურა: განსხვავებული თაობების ხედვა სამუშაო გრაფიკის მიმართ

გაჩნდება სრულიად ახალი პროფესიები-სამუშაო პოზიციები, რომლებიც დღესაც კი არ არსებობს (მაგ., პლანეტარული არქიტექტორები, გენეტიკური ინჟინერიის ეთიკოსები). შესავალი სამუშაო კულტურა დროთა განმავლობაში...
- Advertisement -spot_img

მსგავსი სტატიები

- Advertisement -spot_img